Az NVIDIA továbbfejleszti a robotszimulációkat az Omniverse könyvtárakkal és az OpenUSD-vel

Az NVIDIA jelentős frissítéseket jelentett be az Omniverse könyvtárak és a Cosmos világalapmodellek (WFM) tekintetében, amelyek célja a robotszimulációk fejlesztésének javítása. A SIGGRAPH konferencián bemutatott újdonságok az OpenUSD technológiával működnek, amely az NVIDIA hivatalos blogja szerint megkönnyíti a fizikailag pontos virtuális környezetek és a valós forgatókönyvekkel interakcióra képes AI-ügynökök létrehozását.
Fejlett Omniverse könyvtárak
Az új Omniverse könyvtárak a 3D adatok integrálásával a részletes szimulációkhoz szükséges 3D adatok integrálásával továbbfejlesztik a világkompozíciós alkalmazásokat. Ez a fejlesztés különösen előnyös az olyan ágazatok számára, mint a robotika, az autonóm járművek és az ipari rendszerek. Az OpenUSD Exchange SDK 2.0 az UsdPhysics szerzői modulokat és egy réteges eszközstruktúrát vezet be, amely lehetővé teszi a fizika zökkenőmentes integrálását a robotmodellekbe. Ez a GitHubon és a PyPi-n elérhető SDK racionalizálja a 3D-adatok munkafolyamatait, ezáltal felgyorsítja a robotikai fejlesztést.
Interoperábilis adatvezeték
Az NVIDIA a Google DeepMinddel együttműködve javította a MuJoCo (MJCF) és az USD formátumú adatok közötti átjárhatóságot. Az OpenUSD Exchange SDK 2.0-t használó új "mujoco-usd-converter" lehetővé teszi az MJCF adatok USD formátumba történő interoperábilis konvertálását. Ez az eszköz korai kiadásra elérhető a GitHubon és a PyPi-n, és zökkenőmentes módot kínál a fejlesztőknek a robotadatok szimulációkba való integrálására.
Isaac Sim 5.0 és NVIDIA Isaac Lab 2.2
A GitHubon elérhető Isaac Sim 5.0 korai fejlesztői előzetese OpenUSD-alapú robot- és OmniSensor-sémákat tartalmaz, amelyek szabványosítják a robot- és érzékelődefiníciókat. A PhysX-bővítmény mostantól támogatja a Hexagon Robotics divíziójával és a maxonnal közösen kifejlesztett új ízületi súrlódási modellt, amely lehetővé teszi, hogy a szimulált robotmozgások jobban megfeleljenek a valós viselkedésnek.
Valós világbeli jelenetek rekonstrukciója
Az NVIDIA Omniverse NuRec könyvtárak kombinálják az RTX sugárkövetést a 3D Gauss-felosztással, hogy a valós világ érzékelőinek adatait interaktív OpenUSD szimulációs környezetekké alakítsák. Ez az innováció lehetővé teszi a nagy valósághűségű világrekonstrukciót, ami növeli a szimulációk realizmusát és hatékonyságát.
Az NVIDIA Omniverse platformjának ezen frissítései jelentős előrelépést jelentenek a robotszimulációk fejlesztésében, mivel a fejlesztők rendelkezésére bocsátják a pontosabb, megbízhatóbb és hatékonyabb virtuális környezetek létrehozásához szükséges eszközöket, amelyek nagymértékben utánozzák a valós interakciókat.
A kép forrása: Shutterstock
Via: Blockchain News