A Google a MiCA-engedéllyel rendelkező cégekre korlátozza a kriptohirdetéseket az EU-ban

A Google a MiCA-engedéllyel rendelkező cégekre korlátozza a kriptohirdetéseket az EU-ban

A keresőóriás Google április 23-tól csak akkor engedi meg a kriptopénzváltók és szoftvertárcák hirdetését az Európai Unióban, ha rendelkeznek az EUMiCA (Markets in Crypto-Assets) rendelete szerinti engedéllyel - jelentette be a vállalat hétfőn.

A Google közölte, hogy a hirdetőknek ezentúl tanúsítványt kell beszerezniük a vállalattól, és bizonyítaniuk kell, hogy a MiCA értelmében kriptovaluta-értékpapír-szolgáltatóként (CASP) regisztráltak. A vállalat azt is megköveteli a hirdetőktől, hogy megfeleljenek minden további országspecifikus jogi kötelezettségnek.

A MiCA, amely az EU mind a 27 tagállamára kiterjed, elmozdulást jelent a nemzeti engedélyezési rendszerek foltozottságától, amelyek jelenleg egyes régiókban a kriptohirdetéseket szabályozzák.

A Franciaországban, Németországban és Finnországban már a helyi szabályok szerint hirdető kriptoplatformok számára a Google átmeneti haladékot biztosított. Ezek a nemzeti engedélyek 2025 közepéig-végéig maradnak érvényben, igazodva az egyes országok MiCA átmeneti időszakához.

A technológiai óriás azt mondta, hogy a számlákat nem függesztik fel azonnal a szabályok be nem tartása miatt. Ehelyett legalább hét nappal a végrehajtási intézkedések előtt figyelmeztetést ad ki.

Jelenleg több kriptopénz-tőzsde rendelkezik MiCA-engedéllyel, köztük az OKX, a Crypto.com, a Bitpanda, a Boerse Stuttgart Digital, az eToro és mások.

A Google logója a kaliforniai Sunnyvale-ben (Greg Bulla/Unsplash)

Via: CoinDesk: Bitcoin, Ethereum, Crypto News and Price Data